• 881-456-383 / 603-627-109
  • info@betterbe.pl
  • Gliwice, Zawiszy Czarnego 20/4

Better Business

Przedstawiamy Państwu przykładowe programy szkoleń, których celem jest zwiększenie efektywności biznesowej – na poziomie ogólnym lub też w konkretnych obszarach organizacji. Znajdują się tutaj tematy pozwalające na skuteczne wdrażanie konkretnych elementów strategicznych firmy, jak i takie, których celem jest zwiększenie wydajności osób pracujących w działach sprzedażowych, HR, projektowych. Jeśli są Państwo zainteresowani szczegółowymi programami – zapraszamy do kontaktu!

O CO CHODZI W TYM BIZNESIE?

Nad czym będziemy pracować?

  • Zrozumienie mechanizmu funkcjonowania firmy
  • Podniesienie odpowiedzialności za wynik biznesowy
    i efekt wdrażanych zmian
  • Zmiana nastawienia kierowników średniego
    i niższego szczebla do strategicznych decyzji i polityki firmy

Zakres merytoryczny

  1. Manufaktura – zakładamy firmę!
  2. Punkt widzenia, zależy od punktu siedzenia – zmiana perspektywy.
  3. Moja rola w organizacji: Po co jestem? Jaki sens m moja praca?
  4. Współodpowiedzialność za powierzony „kawałek biznesu”.
  5. Budowanie swojej pozycji i autorytetu u przełożonego.
  6. Pięć poziomów inicjatywy pracowniczej.
  7. Employer Branding – budowanie spójnego i pozytywnego wizerunku firmy w opinii partnerów biznesowych, klientów i pracowników.

TRAIN THE TRAINER – Praca z grupą

Nad czym będziemy pracować?

  • Jak podnieść efektywność szkoleń wewnętrznych?
  • Jakich narzędzi używać, aby zbudować zaangażowanie uczestników?
  • Jak przeprowadzić instruktaż stanowiskowy?

Zakres merytoryczny

  1. Świadomość – o co chodzi z tym uczeniem dorosłych?
  2. Cykl Kolba – schemat uczenia się ludzi dorosłych.
  3. Projektowanie szkolenia.
  4. Arsenał narzędzi – co trener ma do dyspozycji i kiedy tego użyć?
  5. Trener – spec od komunikowania się.
  6. Sytuacje trudne w pracy trenera.

TRAIN THE TRAINER – Praca indywidualna z nowym pracownikiem

Nad czym będziemy pracować?

  • Jak sprawić, aby nowy pracownik czuł się dobrze w firmie i pracował z zaangażowaniem?
  • W jaki sposób skutecznie przekazywać swoją wiedzę i doświadczenie?
  • Jak przeprowadzić instruktaż stanowiskowy?

Zakres merytoryczny

  1. Trener – nauczyciel.
  2. Pracownik – uczeń.
  3. Nauczyciel vs. uczeń.

KOMUNIKACJA MIĘDZYDZIAŁOWA

Nad czym będziemy pracować?

  • Umiejętność oddzielania emocji od faktów.
  • Radzenie sobie ze stresem i emocjami.
  • Używanie narzędzi do walki z frustracją i stresem w kierunku minimalizowania porażek.

Zakres merytoryczny

  1. Mapa to nie terytorium – czyli kilka zasad dotyczących postrzegania i komunikacji w obsłudze klienta wewnętrznego i zewnętrznego.
  2. Psychologia kontaktu z klientami wewnętrznymi i zewnętrznymi.
  3. Trening skutecznej komunikacji.
  4. Style społeczne w codziennych obowiązkach i pracy – jak wpływają na naszą energię i emocje.
  5. Asertywność w budowaniu pewności siebie.
  6. Analiza transakcyjna jako jedna z metod radzenia sobie z trudnymi zachowaniami.
  7. Zarządzanie własnymi emocjami i energią.

METODY ROZWIĄZYWANIA PROBLEMÓW

Nad czym będziemy pracować?

  • Poznanie metod rozwiązywania problemów systemowych.
  • Wypracowanie rozwiązań dla realnych, powtarzających się problemów systemowych.
  • Stworzenie bazy rozwiązań i ustalenie zasad jej aktualizacji.

Zakres merytoryczny

  1. Różnorodność zespołu podstawą sukcesu każdego procesu – czyli nie ma złych rozwiązań.
  2. Jak ustrzec się przed błędem – cykl PDCA i standaryzacja pracy.
  3. A co jeśli jednak mamy problem – narzędzia służące generowaniu rozwiązań. Trening narzędzi.
  4. Podejmujemy decyzję – matryca selekcjonowania pomysłów racjonalizatorskich.
  5. Problem to szansa w przebraniu.

WSPARCIE PROCESÓW SPRZEDAŻOWYCH – CUSTOMER EXPERIENCE CZYLI PODĄŻAJ DROGĄ DOŚWIADCZEŃ KLIENTA

Nad czym będziemy pracować?

  • Jak wyróżnić się postawą i zwracającą uwagę etykietą w obsłudze Klienta?
  • Sposoby budowania relacji z Klientami.
  • Wdrożenie efektu „wow” w poszczególne etapy obsługi Klienta.

Zakres merytoryczny

  1. Generowanie efektu „wow” u klientów.
  2. Przejmowanie kontroli – finalizacja rozmowy.
  3. Proponowanie właściwych rozwiązań – sztuka prezentacji doradczej.
  4. Budowanie relacji z klientem w nowej rzeczywistości.
  5. Buyer Persona – jak rozpoznać czego potrzebuje klient?
  6. Pozostawić dobre wrażenie – w jaki sposób budować personalną przewagę konkurencyjną?

SKUTECZNE I EFEKTYWNE PROWADZENIE ROZMÓW TELEFONICZNYCH Z KLIENTAMI

Nad czym będziemy pracować?

  • Podniesiemy standardy telefonicznej obsługi klienta dopasowując komunikację do typów klienta.
  • Przypomnimy schemat rozmowy, zapewniającej komfort obsługi klienta.
  • Wypracujemy bank dobrych praktyk do wykorzystania w codziennej pracy.

Zakres merytoryczny

  1. Klient i jego oczekiwania.
  2. Specyfika kontaktu telefonicznego.
  3. Schemat rozmowy telefonicznej.
  4. Komunikacja jako profilaktyka sytuacji wymagających w obsłudze klienta.
  5. Algorytm reklamacji. Elementy asertywności.

KREATYWNOŚĆ I INNOWACYJNOŚĆ W PODEJŚCIU DO PROBLEMÓW ORAZ PRACY Z KLIENTEM

Nad czym będziemy pracować?

  • Znalezienie sposobów na zbudowanie przewagi konkurencyjnej na rynku.
  • Zwiększenie skuteczności sprzedaży i poziomu obsługi klienta.
  • Poznanie metod reaktywnych i proaktywnych w „walce” o poziom satysfakcji klienta.

Zakres merytoryczny

  1. Jak to robią inni – na co warto zwrócić uwagę?
  2. „Czasem wygrywamy, czasem się uczymy”.
  3. Trójkąt satysfakcji klienta – jak moje doświadczenia jako klienta pomagają zrozumieć co w mojej organizacji.
  4. Zbuduj swoją postawę – bądź partnerem dla klienta.
  5. Design thinking.
  6. Język w obsłudze klienta: szkodliwe zwroty oraz słowa klucze.
  7. Proaktywność.
  8. Wpracowanie modelu przekazywania trudnej informacji.

KLIENTOCENTRYCZNOŚĆ - CZYLI POMYŚL JAK KLIENT

Nad czym będziemy pracować?

  • Podniesienie świadomości roli pojedynczego pracownika w budowaniu pozytywnego wizerunku całej organizacji (marki) w oczach Klientów.
  • Zwiększenie skuteczności sprzedaży i poziomu obsługi Klienta.

Zakres merytoryczny

  1. Zacznijmy od siebie – świadomość mojej roli w obsłudze klienta.
  2. Customer experience – czyli pomyśl jak klient.
  3. Trudny klient czy trudna sytuacja.
  4. Zdarza się, że puszczą nerwy.

NEGOCJACJE ZAKUPOWE

Nad czym będziemy pracować?

  • Budowanie relacji z klientem.
  • Jak przygotować się do negocjacji?
  • Jak być asertywnym i sprawczym i mówić z pozycji eksperta?

Zakres merytoryczny

  1. Czym są negocjacje a czym nie w myśl zasady…bez wspólnych interesów nie ma po co negocjować, a bez sprzecznych nie ma o czym…
  2. 5 strategii negocjowania – do czego dążysz w trakcie negocjacji?
  3. Reguły gry, czyli jakimi prawami rządzą się negocjacje.
  4. Etapy negocjacji.
  5. ABC komunikacji w negocjacjach.
  6. Kluczowe zasady – negocjowanie w oparciu nie o jedną, a o wiele zmiennych.
  7. Taktyki kupieckie – techniki negocjacyjne (trening umiejętności)
  8. Kto wygra te negocjacje – czyli od czego zależy siła w negocjacjach?
  9. Poznaj swojego partnera negocjacyjnego.

NEGOCJACJE SPRZEDAŻOWE

Nad czym będziemy pracować?

  • Budowanie relacji z klientem.
  • Jak przygotować się do negocjacji?
  • Jak być asertywnym i sprawczym i mówić z pozycji eksperta?

Zakres merytoryczny

  1. Czym są negocjacje a czym nie w myśl zasady…bez wspólnych interesów nie ma po co negocjować, a bez sprzecznych nie ma o czym…
  2. 5 strategii negocjowania – do czego dążysz w trakcie negocjacji?
  3. Poznaj swój styl negocjacyjny – jeżeli chcesz być lepszym negocjatorem, zacznij pracę od zaraz!
  4. Etapy negocjacji.
  5. ABC komunikacji w negocjacjach.
  6. Kluczowe zasady.
  7. Techniki negocjacyjne stosowane najczęściej w sprzedaży m.in. próbny balon, rosyjski front, zdechła ryba, pusty portfel, nagroda w raju, ingracjacja.
  8. Taktyki kupieckie – techniki negocjacyjne (trening umiejętności).
  9. Kto wygra te negocjacje – czyli od czego zależy siła w negocjacjach?
  10. Poznaj swojego partnera negocjacyjnego.

SPRZEDAŻOWY TRENING „ON THE JOB”

Nad czym będziemy pracować?

  • Budowanie relacji z klientem.
  • Jak rozpoznać rzeczywiste potrzeby klienta?
  • Jak skutecznie zamknąć rozmowę handlową?

Zakres merytoryczny

  1. Problem.
  2. Rozwiązanie.
  3. Dlaczego tak?
  4. Co dalej?
  5. Jak to zrobimy?

AGILE I SCRUM – DWA NOWOCZESNE PODEJŚCIA DO PROWADZENIA PROJEKTÓW

Nad czym będziemy pracować?

  • Poznanie podstaw Scrum i przećwiczenie go w praktyce.
  • Pokazanie w jaki sposób Agile zapewnia przewagę biznesową.
  • Jak dobrać właściwy model pracy projektowej do modelu biznesowego.

Zakres merytoryczny

  1. Porównanie różnych procesów prowadzenia projektów.
  2. Czym jest SCRUM i w jakim celu się go używa.
  3. Sztuka kończenia pracy – definitione of done.
  4. Symulacja procesu SCRUM – LEGO.
  5. Sesja pytań i odpowiedzi.

DESIGN THINKING

Nad czym będziemy pracować?

  • Inspirowanie zespołów do pracy metodą design thinking.
  • Jak szybciej szukać rozwiązań.
  • Spojrzenie na wyzwania z innej perspektywy.

Zakres merytoryczny

  1. Intro.
  2. Omówienie procesu DESIGN THINKING – od Empatii przez Diagnozę Potrzeb i Generowanie pomysłów po Prototypowe.
  3. Podsumowanie – sesja wniosków, Q&A.