• 881-456-383 / 603-627-109
  • info@betterbe.pl
  • Gliwice, Zawiszy Czarnego 20/4

Better Team

Pracujemy z zespołami w bardzo różnorodny sposób zarówno jeśli chodzi o treść, jak i formę – wszystko zależy od celów, jakie stawia przed nami Klient. Sami projektujemy i produkujemy gry i to nie tylko w obszarze budowania zespołu. W grywalizację potrafimy „ubrać” proces produkcyjny czy sprzedażowy, część szkolenia dotyczącą treningu umiejętności, a nawet z pozoru mało atrakcyjne szkolenia z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy! Jeśli są Państwo zainteresowani szczegółowymi programami – zapraszamy do kontaktu!

WYPRAWA NA MOUNT EVEREST CZYLI DROGA NA SZCZYT

Nad czym będziemy pracować?

  • Czy różne cele muszą oznaczać brak współpracy?
  • Zbudowanie wzajemnego szacunku i dobrej komunikacji w zespole
  • Doświadczenie zjawiska synergii zespołu

Zakres merytoryczny

  1. Obóz bazowy – lodowiec Khumbu 5270 m.n.p.m. – analiza zasobów i motywacja
  2. Obóz I. – lodospad Khumbu 6035 m.n.p.m. – kilka słów o informacji zwrotnej
  3. Obóz II. – Kocioł Zachodni 6474 m.n.p.m.- fish philosophy
  4. Obóz III. Wąskie Gardło 7000 m.n.p.m. – myślenie dedukcyjne i kombinatoryka.
  5. Obóz IV. – Nuptse 7158 m.n.p.m. – kształtowanie kreatywności w grupie
  6. Obóz V – ściana Lotshe 7906 m.n.p.m. – zarządzanie zmianą wg Lewina
  7. Atak szczytowy – wypracowujemy zasady naszego zespołu i wnosimy je na szczyt
  8. Czomolungma 8848 m.n.p.m.- jesteśmy na szczycie

…BO GRAMY DO JEDNEJ BRAMKI Współpraca zespołowa i międzyzespołowa

Nad czym będziemy pracować?

  • Jak opanować emocje i stres związane z pracą
    w nowych, zmieniających się warunkach?
  • Zbudowanie zespołu, któremu chce się razem pracować
  • Poznanie współpracowników od innej, dotąd nieznanej strony

Zakres merytoryczny

  1. Ocena aktualnego „stanu zdrowia” konkretnych obszarów w zespole a następnie określenie propozycji lub planów jakie chcielibyśmy wprowadzić
  2. Czasami żeby osiągnąć cel trzeba zacząć „kombinować”, wyjść poza utarte schematy i znane działania
  3. Jakie konkretne działania mogę podjąć żeby być bardziej proaktywnym?
  4. Skuteczna komunikacja
  5. Motywacja wewnętrzna jako czynnik budujący zaangażowanie i efektywność pracowników

NEGOCJACJE MIĘDZYDZIAŁOWE

Nad czym będziemy pracować?

  • Budowanie zdrowych relacji ze współpracownikami z innych działów
  • Jak przygotować się do negocjacji?
  • Jak być asertywnym i sprawczym i mówić z pozycji eksperta?

Zakres merytoryczny

  1. Czym są negocjacje czym nie w myśl zasady… bez wspólnych interesów nie ma po co negocjować, a bez sprzecznych nie ma o czym…
  2. 5 strategii negocjowania – do czego dążysz w trakcie negocjacji?
  3. Poznaj swój styl negocjacyjny
  4. Abc komunikacji w negocjacjach
  5. Kluczowe zasady – negocjowanie w oparciu nie o jedną, a o wiele zmiennych
  6. Kontraktowanie
  7. Techniki negocjacyjne stosowane najczęściej w negocjacjach kooperacyjnych
  8. Poznaj swojego partnera negocjacyjnego

WSPÓŁPRACA MIĘDZYDZIAŁOWA Współpracownik… też Klient

Nad czym będziemy pracować?

  • Zbudowanie świadomości pojęcia klienta wewnętrznego
  • Poszerzenie perspektywy i uświadomienie roli współpracy międzydziałowej i międzyoddziałowej
  • Podniesienie efektywności komunikacyjnej w pracy z klientem wewnętrznym
  • Zarządzanie emocjami w sytuacjach trudnych

Zakres merytoryczny

  1. Klient wewnętrzny – kto to taki i czy muszę z nim pracować?
  2. To gramy do jednej bramki, czy nie?
  3. Asertywność – bądź przygotowany na różne postawy
  4. A przez telefon i e-maila jeszcze trudniej…– komunikacja zdalna
  5. Zdarza się, że puszczą nerwy…
  6. Bądź dwa kroki do przodu!

JESTEŚMY JEDNYM ZESPOŁEM PRZYWÓDCZYM Dysfunkcje zespołowe P. Lencioniego

Nad czym będziemy pracować?

  • Podniesienie współpracy w zespole opartej na rozumieniu celów, mądrym zarządzaniu i wzajemnym szacunku
  • Identyfikacja „wąskich gardeł” hamujących prace zespołu
  • Budowanie zaangażowania i odpowiedzialności za powierzony

Zakres merytoryczny

  1. Zespół – co to właściwie znaczy?
  2. Jak mówić żeby wszyscy usłyszeli? – rola komunikacji w codziennej współpracy
  3. Współpraca – po co nam to?
  4. Zaufanie – potrzebne czy nie?
  5. Przyczyny i źródła konfliktów w zespołach
  6. Sposoby zarządzania konfliktem w zespole
  7. Co sprawia, że ludzie angażują się w swoje działania? – zaangażowany zespół i zaangażowany lider
  8. Współodpowiedzialność za działania zespołu
  9. Monitorowanie wyników indywidualnych a zespołowych

KONFLIKTY MIĘDZYZESPOŁOWE – JAK JE ZAŻEGNAĆ?

Nad czym będziemy pracować?

  • Wzrost umiejętności konstruktywnego i adekwatnego reagowania w sytuacjach konfliktowych i dążenia do rozwiązania win-win
  • Poprawienie umiejętności nawiązywania i budowania skutecznych relacji opartych o współpracę z innymi działami

Zakres merytoryczny

  1. Czym jest konflikt? Psychologia konfliktu i zmiany
  2. Jak podchodzimy do rozwiązywania konfliktów?
  3. Metody postępowania wobec konfliktu
  4. Profilaktyka barier komunikacyjnych i sytuacji potencjalnie konfliktowych
  5. Poprawa współpracy między działami

TEAM BUILDING – Integracja zespołu

Nad czym będziemy pracować?

  • Budowanie relacji w zespole
  • Integracja zespołu
  • Świetna, angażująca zabawa!

Zakres merytoryczny

BIEG NA ORIENTACJĘ czyli program kompetencyjno-przełajowy

Po zapoznaniu się z zasadami orientacji w terenie i regułami gry, uczestnicy – podzieleni na małe grupy i wyposażeni w profesjonalny sprzęt – wyruszają na trasę biegu. Na poszczególnych stacjach czekają ich dodatkowe zadania, które sprawdzą ich kreatywność, sprawność w zespołowym podejmowaniu decyzji, a także stopień „fair play”. Podsumowanie biegu i wyłonienie zwycięzców ubrane jest w atrakcyjną filmową formę, dzięki systemowi „gps tracking”. W pamięci uczestników wydarzenie to pozostanie jako intensywne przeżycie i świetna okazja do samosprawdzenia.

bieg na orientacje

CZTERY POKOJE czyli jak zbudować zespół, który przetrwa wszystko

Uczestnicy dzieleni są na 4 grupy, z których każda odbędzie podróż po czterech pokojach: Pokój Motywacyjny, Pokój Komunikacyjny, Pokój Konfliktów i Pokój Poszukiwania Najlepszych Rozwiązań, w każdym z nich spotykając innego Gospodarza przydzielającego im specjalne zadania. W każdym pokoju pracować będą nad innym obszarem związanym z budowaniem silnego zespołu, wszędzie metodami maksymalnie aktywizującymi grupę, gdzie głębia treści korelować będzie z lekkością ich przekazu.

better team

ZESPÓŁ PRZYSZŁOŚCI – Kosmiczna misja

Uczestnicy stanowią grupę astronautów-rekrutów, biorących udział w intensywnym szkoleniu przed wyruszeniem na prawdziwą misję. Najpierw poddani są testom: na orientację, zwiadowczemu, komunikacyjnemu, nieważkości, kodowania i sprawnościowemu. Potem czekają ich ćwiczeniowe misje:

  • COOPERATION – o aktywnym słuchaniu i roli interpretacji w procesie porozumiewania się – czyli podwaliny dla współpracy
  • SELF-ORGANIZATION – kilka najważniejszych zasad efektywnej organizacji czasu i efektywnej pracy zespołowej
  • MISJA CHALLANGE – dynamiczne i zabawne ćwiczenia pokazujące, dlaczego nie warto bać się porażek oraz jak wychodzić poza schematy

KAŻDY ELEMENT TO CZĘŚĆ CAŁOŚCI – Maszyna Goldberga

Tematem przewodnim zaprojketowanych przez nas działań jest Maszyna Goldberga, w której jedna kulka potrafi uruchomić cały mechanizm.  Pozwolimy naszym uczestnikom przeobrazić się w XIX wiecznych wynalazców. Zadaniem uczestników podzielonych na grupy będzie zaprojektowanie oraz skonstruowanie fragmentu mechanizmu (złożonego z kilku elementów – w zależności od inwencji grupy oraz stopnia skomplikowania poszczególnych elementów), a następnie połączenie jej z fragmentem mechanizmu tworzonym przez inną grupę – w taki sposób, aby oba fragmenty tworzyły jedną całość.

Wszystkie elementy mechanizmu na zasadzie reakcji łańcuchowej utworzą jedno wspólne domino. Zadaniem uczestników jest zbudować oraz połączyć wszystkie elementy w precyzyjny i działający sposób tak, aby mechanizm zadziałał bezbłędnie i oczarował podczas wielkiego finału.