• 881-456-383 / 603-627-109
  • info@betterbe.pl
  • Gliwice, Zawiszy Czarnego 20/4

Better Me

Obszar Better Me obejmuje przykłady programów szkoleniowych przeznaczonych również dla osób nie pełniących funkcji kierowniczych w organizacji. Skupiamy się głównie na komunikacji, organizacji czasu pracy, automotywacji oraz radzeniu sobie ze stresem i emocjami. Jeśli są Państwo zainteresowani szczegółowymi programami – zapraszamy do kontaktu!

AUTOMOTYWACJA – Przeciwdziałanie wypaleniu zawodowemu

Nad czym będziemy pracować?

  • Jak się nie dać rutynie i złym emocjom?
  • W jaki sposób uchronić się przed wypaleniem zawodowym?
  • Zmiana nastawienia – klucz do satysfakcji

Zakres merytoryczny

  1. Czym jest motywacja a czym automotywacja?
  2. Co wpływa na mnie demotywująco?
  3. Gdzie mogę znaleźć siłę do działania czyli jak widzę siebie w roli, którą pełnię?
  4. Co wpływa na efektywność działania?
  5. Przyczyny, symptomy i skutki wypalenia zawodowego
  6. Jak się uchronić przed wypaleniem zawodowym?

WZMACNIANIE PEWNOŚCI SIEBIE POPRZEZ ZACHOWANIA ASERTYWNE I TECHNIKI REDUKCJI STRESU

Nad czym będziemy pracować?

  • Jak asertywnie umieć sobie radzić z trudnymi sytuacjami i trudnymi rozmówcami
  • Umiejętność oddzielenia emocji od faktów i budowania na tym odpowiedniej reakcji – „najpierw myślimy, potem mówimy”

Zakres merytoryczny

  1. Mity o asertywności – czym jest, a czym nie jest asertywność?
  2. Jaka postawa pomaga zbudować długotrwałe i dobre relacje z innymi?
  3. Asertywność w budowaniu pewności siebie
  4. Budowanie asertywności w pracy
  5. Stres jako czynnik zaburzający równowagę psychofizyczną i obniżający pewność siebie
  6. Techniki i metody antystresowe do wykorzystania w pracy

SKUTECZNA KOMUNIKACJA

Nad czym będziemy pracować?

  • Komunikacja oparta na faktach
  • Przygotowanie komunikatu nastawionego na osiągnięcie zamierzonego celu
  • Aktywne słuchanie i rozszyfrowywanie komunikatów niewerbalnych

Zakres merytoryczny

  1. Zasady (nie)skutecznej komunikacji czyli co nam pomaga, a co przeszkadza
  2. Co dzieje się z komunikacją, gdy emocje dochodzą do głosu?
  3. Skuteczność komunikacyjna czyli nigdy nie trać z oczu swojego celu 5 praw asertywnych
  4. Jasno, zwięźle i na temat czyli jak zadbać o zrozumienie i moc przekazu
  5. Jak słuchać, żeby usłyszeć i jak patrzeć, żeby zobaczyć
  6. Trening umiejętności

ORGANIZACJA CZASU PRACY – JAK ROBIĆ ŻEBY SIĘ WYROBIĆ?

Nad czym będziemy pracować?

  • Zwiększenie efektywności swojej pracy
  • Realne planowanie czyli walka z „niewyrabianiem się”
  • Priorytetyzowanie działań
  • Diagnoza osobistych „zjadaczy czasu”

Zakres merytoryczny

  1. Zarządzanie sobą w czasie czy zarządzanie czasem?
  2. Jakie korzyści daje sprawne zarządzanie zadaniami?
  3. Jak efektywnie planować swój dzień
  4. Skuteczne ustalanie priorytetów
  5. Spotkania – jak efektywnie wykorzystać czas

EFEKTYWNOŚĆ OSOBISTA

Nad czym będziemy pracować?

  • Poznamy bariery, które nas hamują, poszukamy talentów, które pozwalają wyjść poza schemat
  • Popracujemy nad tym, żeby lepiej się dogadać ze współpracownikami i być skutecznym w osiąganiu celów
  • Dowiemy się co nas motywuje, co rozwija

Zakres merytoryczny

  1. Co to znaczy „być efektywnym”?
  2. Czym jest i jak działa nawyk?
  3. Proaktywność vs reaktywność
  4. Kluczowe pytanie w obszarze efektywności: PO CO?
  5. Czy planowanie w dzisiejszych czasach w ogóle ma sens?
  6. Win – Win – czy wygrać to to samo co osiągnąć cel?
  7. Staraj się najpierw zrozumieć potem być zrozumianym
  8. Zmiana perspektywy – czyli punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
  9. Czym różni się zaangażowanie od poświęcenia i jak to się ma do wypalenia zawodowego?

UMIEJĘTNOŚĆ EFEKTYWNEGO RADZENIA SOBIE ZE STRESEM I BUDOWANIA ODPORNOŚCI PSYCHICZNEJ

Nad czym będziemy pracować?

  • Wzmocnienie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach stresowych, z negatywnymi myślami i trudnymi emocjami
  • Umiejętność skutecznego ograniczania wpływu czynników stresogennych na myśli, postawy i działania

Zakres merytoryczny

  1. Czym jest stres i czy można go wyeliminować z życia?
  2. Różnorodne sposoby reagowania na stres
  3. Pokonywanie stresu i zmęczenia w pracy – strategie radzenia sobie w nieprzewidywalnych sytuacjach
  4. Praca pod presją czasu to podstawowy stresor – jak pogodzić natłok zadań z czasem pracy?
  5. Zachowania asertywne wsparciem w sytuacjach stresowych

PREZENTACJE PUBICZNE Mów tak, żeby usłyszeli, pokazuj tak żeby zapamiętali

Nad czym będziemy pracować?

  • Tworzenie wystąpień, którymi zainteresowany będzie nie tylko prelegent
  • Zdobycie wiedzy i umiejętności tworzenia skutecznej prezentacji dzięki, której osiągniemy zamierzony cel
  • Zwiększenie pewności siebie w sytuacji ekspozycji społecznej

Zakres merytoryczny

  1. Przygotowanie – określ cel prezentacji
  2. Różnice między on-line i spotkaniami na żywo
  3. Szczegóły, które robią różnicę – dobór kolorów, formatowanie, elementy graficzne
  4. Wizualizacja danych liczbowych
  5. Narzędzia i aplikacje wprowadzające dynamikę do spotkania
  6. Flipowanie jako sztuka wizualizacji
  7. Nie daj się zaskoczyć, czyli siła przygotowania i ostatnich minut przed wystąpieniem
  8. Autoprezentacja w wystąpieniu publicznym on-line i na żywo
  9. Metody skupienia uwagi na sobie i słuchaczach oraz wzbudzanie sympatii u odbiorców
  10. Budowanie swojej pozycji i autorytetu u przełożonego
  11. Trudne pytania? – mamy na nie sposób
  12. Etiudy prezentacyjne

ZARZĄDZANIE EMOCJAMI W ZMIANIE

Nad czym będziemy pracować?

  • Zmiana nastawienia do zmiany – gdzie byśmy byli gdyby nie było zmian?
  • Psychologiczna strona zmiany – jak sobie poradzić ze stresem i emocjami?
  • Przygotowanie do komunikacji w zmianie

Zakres merytoryczny

  1. Nowe zadania po co one komu?
  2. Wybierz swoje nastawienie – problem czy wyzwanie?
  3. Oswojenie zmiany poprzez zrozumienie jej mechanizmu
  4. ABCD model zrozumienia własnych emocji i zachowań
  5. Wzmacnianie odporności psychicznej w sytuacji nieplanowanej zmiany
  6. Skuteczne komunikowanie zmiany
  7. Asertywność – bądź przygotowany na różne postawy