• 881-456-383 / 603-627-109
  • info@betterbe.pl
  • Gliwice, Zawiszy Czarnego 20/4

Better Manager

Zgodnie z powiedzeniem „Ludzie przychodzą do firmy, a odchodzą od szefa” bardzo starannie pracujemy zarówno nad świadomością jak i umiejętnościami związanymi z zarządzaniem ludźmi. Stawiamy na uszczelnienie procesu managerskiego: planowania, organizowania, motywowania, delegowania i kontroli zakończonej udzieleniem rozwojowej informacji zwrotnej.

Skrócone programy, które Państwu prezentujemy, są jedynie przykładem tematów, w których czujemy się ekspertami. Z każdym Klientem pracujemy indywidualnie dokładnie ustalając cele i precyzyjnie dopasowując program i formę działań rozwojowych. Jeśli są Państwo zainteresowani szczegółowymi programami – zapraszamy do kontaktu!

INFORMACJA ZWROTNA – NAJSKUTECZNIEJSZE NARZĘDZIE MANAGERA

Nad czym będziemy pracować?

  • Komu i do czego potrzebna jest informacja zwrotna? – waga bieżącego feedbacku
  • Rola feedbacku w modelowaniu zachowań i rozwoju pracowników
  • Praca nad skutecznością informacji zwrotnej

Zakres merytoryczny

  1. Cele i zasady udzielania feedbacku
  2. „po co mi to wszystko?” – sens pracy, elementy wpływające na naszą wewnętrzną motywację do działania
  3. Skrzynka narzędziowa – narzędzia wykorzystywane w procesie motywacji i doceniania
  4. Odpowiednia komunikacja i informacja zwrotna kluczem do sukcesu – jak efektywnie doceniać innych?
  5. Feedback na co dzień – czego oczekuję od swoich pracowników? Czy zdaję sobie sprawę z ich potrzeb?

MANAGER NA START! - Warsztaty dla nowo mianowanych managerów niższego szczebla

Nad czym będziemy pracować?

  • Zmiana roli z kolegi na szefa – od czego zacząć, a czego się wystrzegać?
  • Kluczowe funkcje szefa: planowanie, organizowanie, delegowanie, kontrolowanie
  • Jak sobie radzić z wprowadzaniem zmian?

Zakres merytoryczny

MODUŁ 1 – ŚWIADOMOŚĆ SWOJEJ ROLI I ODPOWIEDZIALNOŚCI

  1. Zmiana roli z kolegi na szefa – jak sobie z tym poradzić?
  2. Błędy początkującego szefa zespołu, których cofnąć się nie da
  3. Manager szczebla operacyjnego – jak niwelować podział MY (dół) – ONI (góra)?
  4. Reprezentowanie strategii i priorytetów firmowych
  5. Exposé szefa – krótkie przedstawienie zasad współpracy członkom swojego zespołu
  6. Pokoleniowy alfabet – czy dogadanie się jest w ogóle możliwe?
  7. Poznanie 4 rodzajów stylów społecznych i diagnostyka swojego zespołu
  8. Jak ludzie odbierają to, co do nich mówimy?

MODUŁ 2 – ZARZĄDZA SIĘ PRZEDMIOTAMI, LUDZIOM SIĘ PRZEWODZI

  1. Poziomy przywództwa Maxwella – na jakim poziomie jestem dzisiaj i jak przeskoczyć na kolejny?
  2. Budowanie autorytetu szefa – dywersyfikacja źródeł
  3. Asertywność = uczciwość komunikacyjna
  4. Konsekwencja w komunikacji – czego nie robić w stosunku do podwładnych?
  5. Komunikacja managerska oparta na faktach – dlaczego bycie w emocjach przeszkadza, a mówienie o emocjach pomaga?

MODUŁ 3 – KLUCZOWE KOMPETENCJE MANAGERSKIE

  1. Poziomy rozwoju pracowników (kompetencje vs motywacja)
  2. Dobór stylu kierowania do poziomu rozwoju pracownika
  3. Jak sprawić, żeby pracownikom chciało się chcieć?
  4. Indywidualne motywatory i potrzeby pracowników
  5. Pozafinansowe narzędzia motywowania i budowania zaangażowania pracowników
  6. Zacznij od siebie – niezorganizowany szef dezorganizuje pracę zespołu!
  7. Zasady efektywnego delegowania
  8. Bieżąca kontrola managerska – monitorowanie, egzekwowanie, ocena, informacja zwrotna

MODUŁ 4 – INFORMACJA ZWROTNA – TRENING CZYNI MISTRZEM!

  1. Trening udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej w oparciu o poznane narzędzia komunikacyjne – trudne rozmowy z pracownikiem bazujące na realnych sytuacjach zawodowych Uczestników szkolenia

MODUŁ 5 – JAK PRZEŻYĆ ZMIANĘ I PRZEPROWADZIC PRZEZ NIĄ ZESPÓŁ?

  1. Po co nam zmiany? – konieczność i konsekwencje wprowadzania zmian
  2. Fazy przechodzenia przez zmianę
  3. Branie odpowiedzialności za „myślenie prewencyjne”
  4. Potrzeby pracowników w poszczególnych fazach zmiany
  5. Rola Managera w poszczególnych fazach zmiany
  6. Wybierz swoje nastawienie – problem czy wyzwanie?
  7. Ta zmiana mnie cieszy! – przelej swój entuzjazm na zespół
  8. Jestem niezadowolony z tej zmiany… – nie przelewaj frustracji na zespół, bo wygenerujesz opór, z którym sam będziesz musiał potem walczyć
  9. Panowanie nad emocjami i kontrola stresu w sytuacjach konfliktowych – budowanie odporności psychicznej

MODUŁ 6 – BEZPIECZNE PRZYWÓDZTWO

  1. Wypadki się zdarzają… innym?
  2. Co dalej? Nieodwracalność konsekwencji
  3. Wiarygodność szefa – a jakim szefem ja jestem?
  4. Wzmacnianie zachowań bezpiecznych i niwelowanie zachowań niebezpiecznych
  5. Komunikacja w kontekście bezpieczeństwa

MANAGER NA START! - Warsztaty dla nowo mianowanych managerów średniego i wyższego szczebla

Nad czym będziemy pracować?

  • Co zrobić, aby ludzie szli za mną, bo chcą, a nie dlatego, że muszą?
  • Kluczowe funkcje szefa: planowanie, organizowanie, delegowanie, kontrolowanie
  • Jak sobie radzić z wprowadzaniem zmian?

Zakres merytoryczny

MODUŁ 1 – MANAGER – ŚWIADOMOŚĆ SWOJEJ ROLI I ODPOWIEDZIALNOŚCI

  1. Funkcja managera w organizacji – atuty, bariery i błędy szefów z awansu wewnętrznego
  2. Rola myślenia strategicznego w pełnieniu funkcji Managera (orientacja na wyniki)
  3. Wspieranie rozwoju pracowników
  4. Optymalizacja – wciągnij w to Twój zespół i zamień „gaszenie pożarów” w systemowe rozwiązywanie problemów
  5. Wiarygodność szefa
  6. Exposé szefa – krótkie przedstawienie zasad współpracy członkom swojego zespołu
  7. Pokoleniowy alfabet – czy dogadanie się jest w ogóle możliwe?
  8. Poznanie 4 rodzajów stylów społecznych i diagnostyka swojego zespołu
  9. Jak ludzie odbierają to, co do nich mówimy?

MODUŁ 2 – ZARZĄDZA SIĘ PRZEDMIOTAMI, LUDZIOM SIĘ PRZEWODZI

  1. Poziomy przywództwa Maxwella – na jakim poziomie jestem dzisiaj i jak przeskoczyć na kolejny?
  2. Budowanie autorytetu szefa – dywersyfikacja źródeł
  3. Asertywność = uczciwość komunikacyjna
  4. Konsekwencja w komunikacji – czego nie robić w stosunku do podwładnych?
  5. Komunikacja managerska oparta na faktach – dlaczego bycie w emocjach przeszkadza, a mówienie o emocjach pomaga?

MODUŁ 3 – KLUCZOWE KOMPETENCJE MANAGERSKIE

  1. Poziomy rozwoju pracowników (kompetencje vs motywacja)
  2. Dobór stylu kierowania do poziomu rozwoju pracownika
  3. Jak postępować, aby pracownik „wskoczył” na kolejny poziom rozwoju?
  4. Jak sprawić, żeby pracownikom chciało się chcieć?
  5. Indywidualne motywatory i potrzeby pracowników
  6. Pozafinansowe narzędzia motywowania i budowania zaangażowania pracowników
  7. Pozafinansowe narzędzia motywowania i budowania zaangażowania pracowników
  8. Na co poświęcam czas – sprawy operacyjne vs strategiczne
  9. Bieżąca kontrola managerska – monitorowanie, egzekwowanie, ocena, informacja zwrotna

MODUŁ 4 – INFORMACJA ZWROTNA – TRENING CZYNI MISTRZEM!

  1. Trening udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej w oparciu o poznane narzędzia komunikacyjne – trudne rozmowy z pracownikiem bazujące na realnych sytuacjach zawodowych Uczestników szkolenia

MODUŁ 5 – ZARZĄDZANIE ZMIANĄ, EMOCJAMI I KONFLIKTEM

  1. Fazy przechodzenia przez zmianę
  2. Branie odpowiedzialności za „myślenie prewencyjne”
  3. Potrzeby pracowników w poszczególnych fazach zmiany
  4. Wybierz swoje nastawienie – problem czy wyzwanie?
  5. Ta zmiana mnie cieszy! – przelej swój entuzjazm na zespół
  6. Jestem niezadowolony z tej zmiany… – nie przelewaj frustracji na zespół, bo wygenerujesz opór, z którym sam będziesz musiał potem walczyć
  7. Czy mam odwagę inicjować zmiany? – komunikowanie trudnych decyzji zespołowi
  8. Lepiej zapobiegać niż leczyć – źródła konfliktu
  9. Zarządzanie konfliktem i oporem (np. wygenerowanym przez zmianę)
  10. Panowanie nad emocjami i kontrola stresu w sytuacjach konfliktowych – budowanie odporności psychicznej

MODUŁ 6 – NARZĘDZIA ROZWOJU PRACOWNIKÓW

  1. Dlaczego i kiedy warto wspierać pracowników w ich rozwoju?
  2. Metody wspierania rozwoju pracownika – wykorzystanie coachingu, mentoringu, tutoringu i instruktażu w pracy
  3. Coachingowe podejście – co to takiego i czy da się zastosować w rzeczywistości zawodowej w mojej firmie?
  4. Koncepcja przywództwa sytuacyjnego i typologia pracowników, dla których coaching przynosi najlepsze rezultaty
  5. Narzędzia coachingowe dla kierowników
  6. Poziomy słuchania i korzystanie z nich w kontakcie z pracownikiem

BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI MANAGERSKIEJ Manager – co to właściwie znaczy?

Nad czym będziemy pracować?

  • Zrozumienie roli Managera
  • Poczucie odpowiedzialności za powierzony nam „kawałek” biznesu
  • Budowanie autorytetu i wiarygodności szefa

Zakres merytoryczny

  1. Czy bycia liderem można się nauczyć?
  2. Jakie są moje mocne strony, jakie wartości wyznaję, gdzie znajdują się moje obszary do rozwoju, jakie są moje cele?
  3. Zmieniamy schemat myślenia – nowe spojrzenie na swoją funkcję szefa-lidera
  4. Trening zmiany perspektywy pomocny w budowaniu współpracy między działowej
  5. Znajomość potencjału i mocnych stron członków swojego zespołu a efektywność wykonywanych przez nich zadań
  6. Role i kompetencje szefa – 4 funkcje szefa
  7. Exposé szefa – krótkie przedstawienie zasad współpracy członkom swojego zespołu

CZTERY FILARY PRZYWÓDZTWA Managerem się bywa, przywódcą się jest

Nad czym będziemy pracować?

  • Co możesz zrobić, żeby inni ci ufali i za tobą podążali?
  • Jak inspirować zespół do odpowiedzialności, rozwoju i uzyskiwania coraz lepszych wyników?
  • Jak zbudować przywództwo oparte na rozumieniu celów, mądrym prowadzeniu i wzajemnym szacunku?

Zakres merytoryczny

  1. Czy każdy Lider jest Managerem, a każdy Manager jest Liderem? Czy bycia liderem można się nauczyć?
  2. W drodze na piąty poziom przywództwa – czynniki budujące zaufanie, wiarygodność i autentyczność Lidera
  3. Pozwól innym poczuć się ważnym – jak pobudzać do pomysłowości i generować nowe rozwiązania
  4. Własnych pomysłów się nie sabotuje – budowanie współodpowiedzialności za wynik poprzez delegowanie odpowiedzialności
  5. Co widzisz Ty, a co widzą inni? – spojrzenie na funkcjonowanie firmy z różnych poziomów
  6. Przywództwo a wartości – czym się różnił Hitler od Ghandiego?
  7. Znaczenie feedbacku w budowaniu poczucia sensu i znaczenia pracy
  8. Konsekwencja wzmacniająca autorytet – jak mówić o rzeczach, których ludzie nie chcą usłyszeć?
  9. Jak przeżyć zmianę i przeprowadzić przez nią zespół? – wybrane elementy zarządzania zmianą

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM

Nad czym będziemy pracować?

  • Optymalny dobór zadań do poziomu dojrzałości i kompetencji pracownika
  • Organizacja pracy swojej i zespołu
  • Skuteczne delegowanie zakończone kontrolą i informacją zwrotną
  • Motywowanie na różnych poziomach rozwoju pracownika

Zakres merytoryczny

  1. Budowanie świadomości managerskiej
  2. Dobór stylu zarządzania do poziomu rozwoju pracownika
  3. Odpowiedzialna komunikacja z zespołem
  4. Wyznaczanie celów strategicznych i operacyjnych
  5. Planowanie i organizowanie pracy
  6. O co chodzi z tą motywacją? Dlaczego najpierw nam się chce, a potem już nie?
  7. Zasady efektywnego delegowania
  8. Poziomy inicjatywy pracowniczej
  9. Udzielanie informacji zwrotnej pozytywnej i korygującej

EFEKTYWNA KOMUNIKACJA MANAGERSKA

Nad czym będziemy pracować?

  • Podniesienie efektywności komunikacji ukierunkowanej na cel
  • Umiejętność rozpoznawania różnych stylów społecznych
  • Trening schematów komunikacyjnych z każdym stylem społecznym

Zakres merytoryczny

  1. Świat podzielony na 4 kolory – charakterystyka poszczególnych stylów zachowania
  2. Schematy komunikacyjne z każdym typem behawioralnym
  3. Jakie są moje mocne strony? Jakie wartości wyznaję? Gdzie znajdują się moje obszary do rozwoju? Jakie są moje cele?
  4. Mapowanie swojego zespołu
  5. Komunikacja w procesie zarządzania

DELEGOWANIE - NARZĘDZIE DO ROZWIJANIA SAMODZIELNOŚCI PRACOWNIKÓW

Nad czym będziemy pracować?

  • Identyfikacja powodów braku delegowania
  • Optymalny dobór pracowników do określonych zadań
  • Skuteczne delegowanie zakończone kontrolą i informacją zwrotną

Zakres merytoryczny

  1. Czy delegowanie może rozwijać moich ludzi i działać na nich motywująco?
  2. Przyczyny niechęci do delegowania – identyfikacja przyczyn osobistych i organizacyjnych
  3. Zasady delegowania
  4. Jak rozpoznać co i komu mogę zdelegować?
  5. Planowanie i organizacja pracy zespołu

BUDOWANIE ZAANGAŻOWANIA I MOTYWACJI PRACOWNIKÓW

Nad czym będziemy pracować?

  • Brak niezadowolenia to nie to samo co zadowolenie!
  • Motywowanie na różnych poziomach rozwoju pracownika
  • Jak odróżnić „wynudzenie” od wypalenia zawodowego?

Zakres merytoryczny

  1. Sens pracy, elementy wpływające na naszą wewnętrzną motywację do działania
  2. Różnice pokoleniowe BB, X, Y, Z – dlaczego „oni” są tacy dziwni i zachowują się tak niezrozumiale?
  3. Etapy rozwoju pracownika a narzędzia motywowania pozafinansowego
  4. Jakiej motywacji potrzebują pracownicy?
  5. „nie wiem”, „nie umiem”, „to nie mój problem” – jak mogę zmotywować pracowników do działania i wzmocnić ich zaangażowanie w trakcie rozmowy
  6. Kim chcesz być – świnią czy kurą? Czym różni się zaangażowanie i jak to się ma do wypalenia zawodowego?

ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

Nad czym będziemy pracować?

  • W jaki sposób strategiczne założenia przekształcić w operacyjne działania?
  • Komunikowanie zmiany i niwelowanie oporu
  • Implementacja zmiany krok po kroku – praca z ludźmi i kontrola projektu

Zakres merytoryczny

  1. Definicja i istota zmiany
  2. Fazy zmiany
  3. Styl kierowania w procesie zmian – jak zniechęcać pracowników do aktywnego udziału w zmianie?
  4. Macierz interesariuszy w zmianie
  5. Mapa postaw w zmianie – przygotowanie managerskie do taktycznego działania z ludźmi w zmianie
  6. Zmiana w ujęciu procesowym
  7. Świadome wdrażanie nowych norm i zachowań w procesie zmian

PROAKTYWNE ZARZĄDZANIE ZMIANĄ

Nad czym będziemy pracować?

  • Odwaga – praca nad samoświadomością i postawą prowadzącą do podejmowania działań wychodzących poza utarte schematy
  • Innowacyjność – otwarcie się na nowości oraz zmiana postawy reaktywnej na proaktywną
  • Zarządzanie zmianą – przygotowanie siebie i swojego zespołu na zmiany poprzez odpowiednią komunikację

Zakres merytoryczny

  1. Zmiana nastawienia do zmiany – praca nad postawą
  2. Fazy zmiany – przyjrzenie się zachowaniom, potrzebom i możliwościom, które każda z faz ze sobą niesie
  3. Liderze, nie jesteś sam! Daj twoim ludziom przestrzeń na proaktywność – wykorzystanie potencjału zespołu
  4. … bo jeden pomysł może wywołać dużą zmianę – poszerzenie perspektywy
  5. A co jeśli zmiana przyjdzie „z góry”? – co zrobić żeby nawet najtrudniejsze treści były dobrze przyjęte? – model komunikowania zmian

METODY WSPIERANIA ROZWOJU PRACOWNIKA

Nad czym będziemy pracować?

  • Jak wesprzeć pracowników we wdrażaniu wiedzy zdobytej na szkoleniach?
  • Jak mądrze planować rozwój pracownika?
  • Coachingowe podejście do pracowników

Zakres merytoryczny

  1. Kiedy warto zastosować narzędzia coachingowe do zarządzania zespołem?
  2. Etyka coachingu. Elementy coachingu partnerskiego
  3. Etapy procesu – kontrakt, formułowanie celu, częstotliwość, czas trwania i struktura rozmowy, przebieg procesu, sprawdzanie efektywności, zakończenie procesu, podsumowanie dokonanych zmian
  4. Techniki wglądowe – kiedy trzeba wzmocnić motywację, określić cele, poznać różne perspektywy
  5. Techniki kreatywne – kiedy trzeba wyjść poza schematy i określić możliwe opcje
  6. Techniki wspierające – kiedy trzeba koordynować prace zespołu, wyciągnąć wnioski i ulepszyć współpracę między działami
  7. Techniki wdrożeniowe – kiedy trzeba zbudować zaangażowanie i stworzyć plan działania

OCENA PRACOWNIKA I ROZMOWA OCENIAJĄCA

Nad czym będziemy pracować?

  • Czemu i komu służy system ocen okresowych pracowników?
  • Jak subiektywne odczucia zastąpić zobiektywizowaną oceną?
  • W jaki sposób przeprowadzić konstruktywną rozmowę oceniającą?

Zakres merytoryczny

  1. System ocen okresowych – po co to komu?
  2. Rodzaje oceny pracowniczej
  3. Najczęstsze błędy popełniane w procesie oceny pracownika
  4. Przygotowanie do rozmowy oceniającej, zasady prowadzenia oraz reagowanie w sytuacjach trudnych
  5. Cele i sposoby udzielania konstruktywnej informacji zwrotnej
  6. Trening rozmowy oceniającej

ZARZĄDZANIE ZESPOŁEM ROZPROSZONYM / PRACUJĄCYM ZDALNIE

Nad czym będziemy pracować?

  • Zmiana sposobu organizacji pracy zespołu na tryb zadaniowy – rozliczanie z wykonywanych zadań a nie czasu pracy
  • Dopasowanie narzędzi zarządzania do rzeczywistości zdalnej/hybrydowej
  • Wypracowanie sposobów na budowanie relacji w zespołach pracujących zdalnie

Zakres merytoryczny

  1. „Praca zdalna – nowa rzeczywistość”
  2. Zadania szefa w pracy zdalnej – planowanie, organizowanie, motywowanie
  3. Kontrolowanie – informacja zwrotna
  4. Kanały komunikacji w pracy zdalnej vs zadania
  5. Relacje w zespołach – co zrobić żeby nie stracić ducha zespołowości? – wymiana doświadczeń

BUDOWANIE KULTURY WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI W FIRMIE

Nad czym będziemy pracować?

  • Poszerzanie „pola widzenia” pracowników
  • Dzielenie się obowiązkami i odpowiedzialnością w pracy w celu uwolnienia proaktywności u pracowników
  • Budowanie przywództwa opartego na rozumieniu celów, mądrym prowadzeniu i wzajemnym szacunku

Zakres merytoryczny

  1. Zaawansowane techniki budowania współodpowiedzialności
  2. 4 fazy formowania się zespołu – etapy polaryzacji odpowiedzialności i tworzenia współodpowiedzialności
  3. Rola managera w tworzeniu współodpowiedzialności
  4. Dzielenie się odpowiedzialnością z pracownikami
  5. Sposób przyjmowania i udzielania informacji zwrotnej

MYŚLENIE STRATEGICZNE

Nad czym będziemy pracować?

  • Przejście z myślenia operacyjnego na strategiczne z uwzględnieniem misji i wizji firmy
  • Uświadomienie sobie, że osiągnięcie celów biznesowych zależy od ludzi, którym należy przewodzić
  • Przyjrzenie się możliwościom jakie daje nam elastyczne podejście i zwinne zarządzanie

Zakres merytoryczny

  1. Poszerzenie perspektywy – wejdź w cudze buty
  2. Jak wpływają mają moje działania na inne działy, organizację
  3. Działania strategiczne a działania operacyjne
  4. Długofalowe podejście do zarządzania organizacją
  5. Podejmowanie decyzji i kaskadowanie celów
  6. Jakim chcesz być szefem, jaką strategię zarządzania wybierasz?
  7. Nowoczesne przywództwo – w drodze na piąty poziom przywództwa